Saturday, June 18, 2016

Dovolená v Normandii každý den jinde - kudy, kam a hlavně za kolik

Ahoj všem!

takový ambicioźní plány jako přidat teď každý den nový článek, to se jen tak nevidí! Každopádně prázdniny jsou za rohem a třeba pořád ještě nemáte rozhodnuto, kam se vydat.

Loni jsem se celkem nacestovala, ale hlavně žila v Holandsku, což bylo finančně náročnější a tak mi na "velkou" dovolenou někde v exotice nezbývalo dost finančních prostředků. Slyšela jsem hodně chvály na Normandii a Bretaň, na koupání v moři netrvám, mám ráda historii, takže D-day pláže jsem rozhodně měla na svém cestovatelském wishlistu no a ty francouzský dortíčky taky snesu, že jo:-)



Bylo rozhodnuto a náš itinerář na 9 dní po Francii s batůžkem ve finále vypadal následovně. V následujících dnech ke každému místu přidám samostatný článek, takže se postupně budete moci proklikat:-) 

Inspirací mi byly články od Zuzky ze Stezek polárního vlka, u které jsem "za kolik" viděla poprvé a přijde mi to jako výborný nápad. Obzvlášť pro začínající výletníky to může být dobrý orientační bod. 

Pár důležitých informací, které ovlivnily finální cenu našeho výletu. Vše jsem kupovala poměrně pozdě. Letenky cca měsíc a půl dopředu a veškeré ubytování v den, kdy jsme tam dorazili, maximálně jeden den předem. Přesouvali jsme se spolujízdou přes blablacar, takže jsme nikdy nevěděli uplně přesně, kde skončíme:-) Proč jsme nejezdili vlakem si můžete přečíst třeba zde

1. zastávka - Katowice 24.7. 

Z Brna jsme jeli přes blablacar do Katowic (za cca 200Kč/os) a přespali v Hostel Katowice Centrum, kde jsem spala už dříve, za 300Kč/os. Přijeli jsme totiž v noci a odlétali druhý den ráno. Vzhledem k tomu, že Polsko není zas tak drahé, spaní na letišti se asi tolik nevyplatí a 300Kč za teplou a pohodlnou postel, koupelnu a wifi stojí za to:-) Ne uplně levný je pak přesun z centra na letiště, který stojí cca 165 Kč/os. 

Článek o Katowicích zde.

2. zastávka Paříž

Letenka Katowice - Paříž nás vyšla na 700 Kč/os a přesun z letiště Paris Beauvais do centra dalších 16 EUR/os. Ubytko v Paříži jsem bookovala celkem na poslední chvíli a dost jsem se zapotila, všechno hezký za rozumnou cenu bylo plný. Ani Airbnb ani Booking nenabízeli nic, co by se mi vyloženě líbilo. Nakonec jsem vzala krásný, ale od centra vzdálený hotel Nadaud - 2 noci/2osoby 125 EUR. Je přímo na lince metra, takže to ničemu nevadilo, jen pak člověk k ceně ubytka musí připočítat i lístky na MHD do centra - na ty dva dny nás to stálo 11 EUR. Plus vstupy na Eifelovku a do muzeí sumasumárm 20 EUR za oba. 


Článek o Paříži v přípravě, ale dva už tu najdete ZDE a ZDE . 



3. zastávka Rouen

Přes Blablacar jsme se dostali z Paříže do Rouen za 21 EUR/2os a přespali jednu noc v hotelu Astrid za 53EUR/2os/1noc. Dodneška se mi stýská po cukrárně, která byla hned vedle hotelu a měli tam ty nejlepší ećlairs! 

Článek o Rouen zde.


Johanka z Arcu

4. zastávka Le Havre a Etretat

Přes Blablacar nás vyšla cesta z Rouen do Le Havre na 12EUR/2os. Chtěli jsem vidět hlavně Etretat, kam jsme se dostali busem za 8 EUR/2os a protože v Le Havre toho zas tolik není, večer jsme se přesunuli rovnou do Caen.

Článek o Etretat zde.



5. zastávka Caen a D-day pláže

Cesta Le Havre - Caen s Blablacar za krásných 14,40 EUR/2os a dostali jsme se tak do výchozího bodu pro D-Day pláže. První noc jsme spali v hotelu Crocus za 45 EUR/2os/noc - byl nejblíž k letišti, odkud jsme si půjčovali auto, ale znova bych tam asi nebyla. Je to uplně mimo cokoli, takže i pak pro koupi jídla apod., je to uplně mimo. Auto nás stálo za 40 EUR/den a druhou noc jsme přespali již blíž centra v hotelu La Fontaine za 36 EUR/2os/noc. Nejdražší byl ve finále asi vstup do memoriálu II.světové války, který vyšel na 18EUR/os, ale pokud Vás historie aspoň trošičku zajímá, stojí za to tam jít. MHD po Caen je 1,90 EUR za lístek za osobu, protože z toho Crocusu to fakt bylo všude šíleně daleko. 

Článek o D-day plážích zde.
Článek o půjčování auta ve Francii zde.
Článek o Caen v přípravě.



Memoriál v Caen

6. zastávka St. Malo

Z Caen do St Malo jsme se opět s Blablacar dostali za 29 EUR/2os a těšili se na slavný hrad Mont-Saint-Michel. Já jsem však chytila s velkou slávou zánět močového měchýře, takže jsme se ubytovali rovnou v Le Cocktail Bar za 50 EUR/2os/2noci a naplánovali si procházku po městě po trase - hlavně ať tam jsou záchody. Hotel byl totiž asi půl hodiny chůze od centra, den předem se mi nic lepšího za normální peníze sehnat nepodařilo. Večer jsme se vydali na mušle a manžel celou noc prozvracel, takže v St. Malo se nám vyloženě dařilo a my cestu na hrad vzdali i druhý den.  St. Malo je taky krásné....a taky se zaplavuje:D 

Článek o St.Malo zde.



7. zastávka Lille (2.8.)

V Lille jsme se ocitli spíš náhodou, protože jsme odlétali z Bruselu a potřebovali jsme se tak od západního St. Malo přiblížit co nejvíc k Bruselu, přímo do něj se nám nikoho na Blabla sehnat nepodařilo. Ale spojení St.Malo - Lille nás vyšlo na 65EUR/2os plus metro 3 EUR/2os pro přesun do hotelu. Ubytko v Lille, kde jsme stihli jen večerní procházku nás stálo 40 EUR/2os/noc v ibis Budget. Druhý den už jsme jen naskočili na bus (www.flibco.com) který zajišťuje spojení mezi Lille a letišti v Charleroi za 17EUR/os a letecky zpátky do Prahy za 50EUR/os (což se mi zdálo hodně:D).

Článek o Lille v přípravě.




Další položka je jídlo. Francie je v tomhle super, většinou jsme naběhli do supermarketu, koupili si čerstvé křupavé bagetky - sýry/šunky/salámy a pak k sváče ovoce a zeleninu a bylo vystaráno. Většinou jsme se za ten jeden nákup dostali někam na 12 EUR za oba. Na večeři jsme si pak párkrát, cca obden došli do restaurace a tam jsme se pohybovali kolem 20-30 EUR za oba. Ale zde se dá ušetřit a naběhnout znova do marketu nebo když natrefíte, tak na trh!

Snídaně, svačina a občas i večeře:-)

Pak je tu samozřejmě kapitola dortíčky a tu nepočítám. Protože nechci vědět, kolik mě to stálo:D A hlavně to fakt člověk jíst nemusí, ale upřímně mě to vyšlo kolem 8 EUR denně....au. 

Tentokrát jsem si až na ty dortíčky všechno zapisovala a sumasumárum - cesta, jídlo, ubytování, přesuny a vstupy - nás vyšlo na 12 000Kč na osobu/ 9 dní. Nijak jsme se nerozcapovali, ale zároveň jsme nevezli v batohu konzervy:-)

Musím říct, že jsme se shodli, že to vlastně byla uplně stejně parádní dovolená, jako ty exotiky, které v létě absolvujeme obvykle, protože krásně je prostě všude. D-Day pláže jsou jedno z nejnádhernějších míst Evropy a když ne roadtrip po celé Normandii, tohle rozhodně stojí za to a všem doporučuji se tam vydat:-) 

Mějte se krásně a letnímu cestování zdar!
K.