Wednesday, March 9, 2016

Co a kdo mě poslední dobou baví!

Ahoj všem!

máte prosím Vás taky někdo pocit, že TEĎ začal rok 2016 ...a přitom už je půlka března? Takže čtvrtina roku už je skoro za námi a já toho zatím fakt moc nestihla. Ale na mou obhajobu, neválím si úplně šunky a snažím se být různě aktivní....ostatně jako vždycky!


Je spousta věcí, co mě poslední dobou zaujala a o které se s Vámi chci podělit, takže hurá na to!

Kapitola Karolína - vesnická hospodyně

Kdo jste sledovali třeba už minulý blog, tak není těžké vypozorovat, že se vždycky pro něco strašně nadchnu a pak to po pár měsících nechám vyšumět. Většinou. A jedna z věcí, u které už teď vím, že mě pravděpodobně bude bavit pár měsíců a pak vyšumí, je má euforie z přestěhování a života mimo město. Z Náměstí Svobody v Brně jsme se konečně přestěhovali do vlastního, ale do opačného extrému a to na vesnici, což si zatím po měsící stále maximálně užívám. A s tím, že teď je ze mě teda ta vesničanka se pojí několik životně důležitých činností a aktivit.



Naučím se péct chleba - přihlásila jsem se přes naučmese na kurz:  http://www.naucmese.cz/kurz/kvaskovy-chleb-upecme-si-bochnik, který už absolvovalo i pár mých přátel v okolí a všichni si to pochvalovali, tak jsem na sebě zvědavá, kolik těch bochníků vyplodím, než zlenivím a kvásek mi zplesniví a umře:D Je to zároveň můj první NAUČMESE kurz a doufám, že ne poslední. Pokud máte tip na kurz, co se Vám líbil, sem s ním!

Budu pěstovat vlastní zeleninu a ovoce - koupila jsem semínka, substrát na výsev a kelímky a minulý a tento týden jsem vysadila první a čekám, co se bude dít:-) Děkuji za rady všem, kteří mi poslali své tipy na domácí jedlý balkón přes FB. Nejlepší zdroj je fakt asi pracovník zahradnictví a odpíchla jsem se od článku Cuketky: http://www.cuketka.cz/?p=13424. Doufám, že Vám budu moci v létě ukázat plody a ne oschlé či uhnilé stonky:D

Tip na knížku: Bioabecedář Hanky Zemanové. Padl mi do oka v knihovničce u rodičů a pořídila jsem si výtisk pro sebe. Pokud Vás "bio" zajímá tak nějak normálně - tzn. nepovažujete to za podvod a zároveň nejste nijak ortodoxní- tahle knížka se mi zdá jako ideál. Je tam krásně vysvětleno, jak se která konkrétní věc/plodina/chov liší od konvenčních postupů. Kdy to má smysl, kdy ne. Jak najít ekofarmáře v okolí, vysvětlení sezónních potravin a samozřejmě receptů k nim. Je to mix kuchařky a čtení a informací skutečně habaděj. Za mě i skvělý dárek pro někoho v okolí!:-)

Tip na blog: Češka z Česka, pro mě naprosto unikátní blog v našich končinách, který ukazuje, že česká kuchyně a česká země jako taková jsou zajímavé a stojí za to o nich psát:-) Co si budem povídat, blogerský mainstream  (včetně mě, ano, dneska se do sebe navážím!:D) směřuje spíš do zahraničí, pečem cheesecakes a brownies, brunchujem eggs benedict, pijem latte art a jezdíme za hranice. Jana oproti tomu vaří tradiční české recepty, poukazuje na zajímavosti z českých zemí a české kultury a to je něco, co dle mého názoru na naší scéně dosti chybí! Mám za sebou tři recepty a všechny se povedly, juch juch!:-)

Kapitola Karolína - milovník papírnických serepetiček

Už nějaký ten pátek jsem hrdou členkou české FB skupinky planner lovers , kde sbírám spousty inspirace a upřímně se taky ujištuji v tom, že mi ještě nehráblo a že má láska k lepítkům, sešitkům a diářům je oproti jiným stále v mezích:D Skupinka sdružuje, jak název napovídá, milovníky diářů a doplňků k nim. Dělíme se o naše poslední nákupy, o tipy na fajn obchody a taky o různé vychytávky, nápady pro zdobení a blogy a youtube kanály s tím spojené. Upozorňuji všechny, kdo se chtějí přidat, že nejsem zodpovědná za stav vašeho konta po připojení ke skupince:D

Tip na blog: Boho Berry - Kara je Američanka a píše blog a natáčí videa, která jsou naprostá pecka. Abych řekla pravdu, v životě by mě nenapadlo, jak moc mě bude bavit koukat na to, jak někdo listuje každý měsíc svým diářem. Ale ten youtube je v tomhle zrádnej, není to tak dlouho, kdy jsem zvládla poslouchat v souhrnu hodiny monology o efektivitě šamponu:D

Slečna používá techniku bullet journal, a má to fakt nádherný. Získala jsem od ní spoustu nápadů a přemýšlím, že novou náplň do mého Midori pořídím jen "sešit", bez kalendáře a Bullet journaling vyzkouším.





HEMA: Ano, má návštěva v Holandsku minulý týden se neobešla bez utrácení v Hemě, ale celkem jsem se krotila. Pro radost přidávám, co jsem si  koupila:-)



Kapitola Karolína - věčný student a zvědavec

K prvnímu odstavci - nadšení/vyšumění patří i MOOC kurzy. Ve zkratce se jedná o volně přístupné kurzy vzdělávacích institucí po celém světě, kde si můžete libovolné téma vybrat a kurz (většinou) zdarma absolvovat. Ideálka pro takový ty zvědavce, jako já, kdy Vás zajímá prostě všechno. VŠ kvůli tomu studovat nebudete, ale zároveň Vám jen nějakej článek na webu nestačí.  Musím se přiznat, že jsem se za poslední rok napsala tak na 5 a dokončila jsem jeden jediný (Psychology 101), u ostatních jsem vždycky odpadla po pár týdněch, protože prostě nebyl čas. Ale všichni víme, že "nemít čas" je výmluva, protože čas máme všichni, jen ho alokujem na různé aktivity. Tak snad se tentokrát konečně zadaří. Pro inspiraci přidávám, na co jsem se zapsala:


Vybrala jsem téma na rigo(rózní práci)! A jsem zvědavá, jestli se do toho reálně pustím.Už jsem si pozjišťovala konzultace a ráda bych si to nechala "posvětit" před létem a na podzim se pustit do psaní, takže jsem fakt zvědavá, jestli to zvládnu, nebo se zas jen nadchnu a pak to odložím....už se znám:D


A poslední věc, kterou se vyplatí sledovat, je #muniTV, respektive záznamy přednášek na zajímavá témata, které Masaryčka pořádá. Na každou vždycky chci jít naživo, ale vzhledem k tomu, že přes den pracuji a pak frčím skoro denně učit AJ do večera, tak se mi termíny moc nehodí.

Máte-li to podobně, zde je super přednáška na téma schizofrenie, kde po obecném úvodu mluví přímo lidé, kterým byla schizofrenie diagnostikována. Pro mě ohromně zajímavé a přínosné a stydím se za některé předsudky, které jsem vůči schizofrenikům měla.



Podobný projekt a youtube kanál - Lidé  praxe - poskytuje záznamy přednášek se zajímavými lidmi. Naposled to byl Andor Šándor a téma terorismus, opět nemůžu jinak než doporučit. Ač kopu do vlastních řad, tak vyzývám všechny, aby si jako kulisu třeba k vaření, mytí nádobí nebo úklidu pustili toto a ne nějaký přiblblý follow me vlogy, kde se za 20 minut nedozvíte vůbec nic zajímavýho:-)




Myslím, že pro dnešek je toho dost. Pokud máte blogy, videa, témata a prakticky cokoli, co Vás zaujalo a nechcete si to syslit pro sebe, rozhodně se budu těšit na odkazy v komentářích!

Mějte se krásně!
K.