Sunday, September 20, 2015

Víkend dle mého gusta: Jídlo, knihy, cestování (Hague, Utrecht, Eindhoven)

Ahoj všem!

dnes bych Vám ráda ukázala pár střípků z mého víkendu. Jsem v půlce služebky a tak jsem si chtěla užít volna. Sice už mám hlavní turistické věci v okolí projité, to ale neznamená, že budu celý víkend sedět na zadku v hotelu. 


Na Holandsku je super, že se tu pořád něco děje. Pořád. Různé festivaly jídla, přehlídky, výstavy....ale co si budem povídat, mě zajímá hlavně to žrádlo:D Poskládala jsem tak tři své hlavní zájmy - jídlo, knížky a cestování - a užila si víkend, dle svého gusta!

Základem je neutratit veškerý budget za vlak a tak se snažím sledovat akce na jízdenky. Blokker, Hema nebo třeba Kruidvat mají jednou za čas v prodeji tzv. dagkaart, kdy za 13-17 eur můžete jet 24hod neomezeně vlakem. Trase Eindhoven - Utrecht - Hague - Eindhoven by mě normálně vyšla na 44 EUR, takže s jízdenkou za 14,95 EUR se to fakt vyplatilo. 


V sobotu dopoledne jsem se vydala za Míšou do Utrechtu. Pokud Vás zajímá design, fotky a jídlo, určitě checkujte Míši instagram, kam přidává naprosto božské tipy na podniky v Utrechtu, ale i v ostatních nizozemských městech. Líbilo se mi, že aniž bychom se domluvily, obě jsme dorazily bez snídaně a měly tak rovnou myšlenky na jídlo:-)

První zastávka tak bylav Luc., podnik kousíček od hlavního nádraží, kde si budete připadat jako v botanické zahradě:-) Můžete si posedět jak vevnitř, tak venku na zahrádce a dát si třeba Eggs Benedict, jako my. Vajíčka v briošce byla moc dobrá, ale musím jim vytknout, že je krapet převařili a byla "na hniličko" a ne tekoucí. 

Luc.
Voor Clarenburg 8, Utrecht


Druhá zastávka byla v růžovém pokojíčku Carla's Conditorie, který mě zaujal už na Míši instagramu. Jak jse viděla v nabídce scones, byla to jasná volba. Nepodává se s clotted cream, ale s creme fraiche, i tak byl naprosto vynikající. Čerstvý pomerančový džus pak na sluníčku také přišel vhod! Budete-li v centru, kavárničku omrkněte, nachází se hned za dómem.

Carla's Conditorie
Achter de Dom 6, Utrecht



Procházka skrz flower market a kolem utrechského kanálu nás zavedla do krásné zahrady katedrály, kam si jednou speciálně pojedu sednout s knížkou!!:-) Ideálně s Harry Potterem, protože uznejte, že ta atmosféra k tomu úplně vybízí!!






Protože v Holandsku můžete zažít 4 roční období během jednoho dne, tak nám plány upravil déšť a vyrazily jsme si ještě sednout na drink do restaurace/baru Big Lebowski, kde mají vycpanou žirafu!!:D

Tak! Musím Vám to říct, protože by mě zajímalo, kdo z Vás kdy viděl vycpanou žirafu! Když nad tím tak přemýšlím, tak je mi jasné, že ne každému to bude asi příjemné, protože těch zvířátek tam byla kupa, třeba tele nebo pštros. S rozmáhajícím se veganstvím se toto asi nesetká všude s takovým pobavením:-) Každopádně design klubu byl velmi originální a Aperol Spritz příjemně osvěžil:-)

Big Lebowski
Domplein 17, Utrecht


Později odpoledne jsem nasedla na vlak a vyrazila do Hágu, kde se v American Book Center konal výprodej knih. ABC se nachází asi 10 minut chůze od nádraží a v nabídce samotného knihkupectví najdete mimo knížky i velkou sekci anglických časopisů. V patře jsou pak knížky zlevněné a i tzv. "treehut", kde se konala právě zmíněná výprodej knížek. Z nabídky si povybíráte co se Vám líbí a zaplatíte 5 EUR za kilo. Ano, prodej knížek na váhu:-) Trošku jsem se bála, že tam nic moc nenajdu, ale bylo to zbytečné, ještě jsem se musela trošku krotit:-) Nejvíc mne překvapil velký výběr různých kuchařek, bohužel je mi jasný, že to nakoupim a pak z toho nic neuvařím, takže jsem si vybrala jen jednu jedinou a zbytek klasické čtivo. Celkem jsem za 6 knížek zaplatila 15 EUR (3kila), což je cca 70 Kč za knížku. To se mi zdá fér:-)

American Book Center
Lange Poten 23, Den Haag


V ABC jsem strávila skoro dvě hodiny a vůbec nechápu, jak se to stalo, protože mi přišlo, že jsem tam byla jen chviličku:D Z nabídky samotného knihkupectví jsem ale nakonec nevzala nic, protože knížky jsou tu velmi drahé. Cca 17-22 EUR za kus je na mě prostě moc a radši si objednám z bookdepository a nebo pořídím elektronickou verzi. 

Nakupovala jsem aspoň čistě teoreticky. Vánoce se blíží a tak jsem pro Ježíška cvakla pár knížek, které by mi mohl donést, kdyby se mu náhodou chtělo:-)



Tady jsem asi strávila ty dvě hodiny:D

Před odejzdem jsem si ještě sedla do kavárny přímo na nádraží v Haagu, která je v typické dutch-hispter stylu:-) Bohužel jsem zvolila špatný dortík, který mi moc nejel, ale kafe a čertsvý džus bylo super. Pokud se někdy v Hagu ocitnete a budete potřebovat nabít telefon či notebook, pojďte rovnou sem. Jsou zde volně k dispozici iphone kabely, zásuvky a stoly, od kterých se Vám bude pohodlně pracovat. A až budete mít dopracováno, můžete si zacvičit na sedačkorotopedu!:-)

Station's Huiskamer
Na nádraží po schodech za piánem. Hned u kolejí:-)




Večer jsem se vydala vlakem zpátky do Eindhovenu a ještě že jsem si koupila na cestu sváču, protože zas byl nějakej problém:D Jakej, to netuším, protože tomu hlášení nikdy nerozumím, ale jakmile někde stojíme dýl jak 5 minut a pak se z reproduktoru ozve "Dames and Herren...." tak vím, že je něco opět špatně...tentoktát to bylo zpoždění "jen" 40 minut. Taky to nemuselo jet vůbec, to se taky stává. 



Dneska jsem si hrála na Šípkovou Růženku a vstala až na oběd. Na ten jsem se ale těšila nemálo, protože dnes je třetí neděle v měsíci. A to znamená co? To znamená Feel Good Market v Eindhovenu. Pravidelně se ve stylové části města (Strijp S) koná trh s jídlem a místními produkty, který si žádný hipster nemůže nechat ujít. Najdete zde jak sladké, tak slané pochoutky, pečivo, sýry, raw kuchyni i cizokrajná jídla třeba z Vietnamu nebo Indonésie. Až budete mít plné břicho, můžete si vybrat z bižuterie, doplňků do bytu nebo kosmetiky a oblečení. Celé místo má krásnou rodinou atmosféru a je fajn se ztratit mezi Holanďany a pozorovat, jak si užívají život. A to oni umí!:-)

Celkem jsem se krotila a dala si jeden kus sladkého, jeden slaného a pak domů raw dezertík. Procházka domů slunečným Eindhovenem mi pomohla vytrávit:-)

















A to je přátelé vše!:-) Já se půjdu vrhnout na tu kupičku knih a vy mi dejte vědět, jestli vás i takovéto bezpointové články baví!!:-)

Krásnou neděli!
K.