Thursday, July 9, 2015

Střípky z dneška - jídlo, knížky, video a pokuty!

Ahoj všem!

původně jsem toto chtěla sepsat do statusu na FB, ale pak jsem usoudila, že bez následujících informací prostě nemůžete žít a musí tu být zvěčněny napořád.

Dělám si legraci, samozřejmě:-) Ale i tak je pár věcí, které bych Vám chtěla ukázat.

Ráno jsem si u kávy přečetla článek od Simči na téma šití. Jo, fakt stárnu - chci šít a představuju si, jak jednou dětem spíchnu kalhotky jak v krtečkovi...asi mi hrabe. Z horka. Každopádně přečtěte si článek sami a řekněte, že nemáte chuť se do toho taky pustit!


Shodou okolností máme doma nový šicí stroj. A tak je na čase, aby na něm taky šil někdo jinej, než manžel:D


Na základě článku jsem si řekla, že půjdu omrknout knížku Láska na první steh, kterou Simča ve článku zmiňuje. Během oběda jsem totiž prolítla blog Tilly - autorky knihy - a moc se mi to líbilo.

A knížku jsem kupodivu našla! V Brně u Dobrovského na České. No a když už jsem tam byla, je jasné, že jsem se podívala, co nového. Hlavně, že jsem si včera na instagramu stěžovala, jak nestíhám číst to, co už doma mám!



Když jsem na polici zahlédla knihu Tři svíce za budoucnost od pana Cílka, byla jsem lapena. Na tuto knihu jsem měla spadeno na jaře po té, co jsem shlédla DVTV rozhovor s panem Cílkem, kde úplně nádherně mluvil...mohla bych ho poslouchat hodiny! Bohužel v té době byla kniha všude vyprodána a teprve se chystal dotisk.


A jak už to tak bývá, zaujal mne i další titul, s názvem Něco se muselo stát. Jde o soubor rozhovorů s osobami z různých oborů - spisovatelé, přírodovědci, psychologové, historici a další, kteří pojednávají na téma toho, co se ve světě dnes děje. Nemůžu se dočkat, až se začtu! Pár výtažků z prolítnutí knihy:

Horší než korupce je to, že korupční chování za korupci nepovažujeme 
(Vladimíra Dvořáková)


Nároky, které klade společnost na holky, jsou vysoké. Studuj, pracuj, vydělávej, roď děti, starej se o ně a o domácnost, ale nezapomeň při tom být sexy, to je povinnost číslo jedna. 

(Martina Overstreet)

Nejistí, chudí a nezaměstnaní právě naopak nalézají v síti určitou náhražku za běžný, pro ně ne příliš uspokojivý život. V budoucnu tak může vzniknout poměrně početná skupina lidí, která by se dřív zařadila mezi nezávislé lidi na alkoholu, ale dnes se spíš stává digitálním proletariátem.
(Václav Cílek)

Po cestě z knihkupectví jsem se tulila jak měsíček na hnůj a uvědomila si, jak moc mi Brno chybělo. A v tom mě praštila do oka nějaká neznámá výloha. Mikrofarma otevřela pobočku na Moraváku! Domácí řeznictví, s úctou k masu (jak sami říkají) je přesně ten typ obchodu, kterému fandím. Tak jsem si řekla, že se půjdu mrknout dovnitř. Jen tak na čumendu. A odešla jsem s chlebem, pomazánkou a naprosto vynikajícími pastrami sendviči, na které prostě musíte jít!

Předem se omlouvám všem, které pohoršuje krabička s jídlem na knize, ale slibuji, že se jim nic nestalo:-)

Přede mnou si objednával nějaký manželský pár, který se také věnuje chovu dobytka na maso, jestli jsem to správně pochopila, a paní majitelka (?) s nimi tak nádherně a ochotně hovořila obecně o mase a chovu, rozdílech mezi velko a malochovem a obecně o jejich filosofii, že mi až bylo líto, že doma žádnou kravičku na pastvě nemám:D Takže pro Brněnské - určitě to tam skočte omrknout, už jen pro to, že v centru jinde pastrami nedělají, pokud vím.

A ať máme i něco z kultury, v Brně se také otevírá kryt z dob komunismu s označením 10-Z. ( web: http://www.10-z.cz/ - ale zatím na něm nic není. K přiblížení mrkněte na článek lidovek). Vznikl během nacismu, jako úkryt Němců před bombardováním. Po válce v něm byl obchod s vínem, ale ten si přivlastnili komunisté a vytvořili zde nejtajnější protiatomový kryt pro až 500 představitelů města. Kryt má připomenout život v totalitě a já jsem zvědavá, co od toho čekat. V práci jsem vyfásla dva lístky, tak mám o to větší radost:-)


Pro ty, kteří ovládají angličtinu, tak bych ještě ráda upozornila na video s řečí belgického premiéra, která ztepe svůj řecký protějšek jak malého kluka. A oprávněně...si myslím já, což samozřejmě neznamená vůbec nic:D




Na závěr bych se vám pochlubila, že jsem dnes dostala pokutu v MHD, takže budu muset osekat na zbytek měsíce dortíčky:D Šikovně jsem si zapomněla celou peněženku, takže jsem neměla ani občanku a musela jsem jít na hlaváku na policii, se identifikovat. Musím ale říct,  že pan revizor byl na mě strašně hodnej, pořád se mi omlouval, že mi tu pokutu musí dát, a že mě musí nějak identifikovat a vypadal, že je mu mě fakt líto. Celkem fajn jsme si i popovídali, v životě bych neřekla, že o revizorovi řeknu, že je to sympaťák....ale vůbec jim to nevděčné povolání nezávidím!:-)

Pro neinstagramáře: moje kupička, co doma čeká na přečtení:-)

A je na čase, abych Vás přestala zahlcovat náhodnými střípky z dnešního dne. Doufám, že užíváte krátký pracovní týden a pátek Vám uteče jako voda!

Mějte se krásně!
K.