Thursday, June 4, 2015

Karolína investorka! Aneb jak jsem pořídila neušpinitelné tričko a přispěla na můj nejoblíbenější pořad

Ahoj všem!

nejtěžším předmětem pro mě zde v Nizozemí byl předmět "Law, Entrepreneurship and Finance". Ne proto, že by byl těžký obsahově, ale proto, že mi trvalo několik týdnů, než jsem se naučila říct slovo Ántreprenůršip" (ano, smějte se:D) aniž bych se u toho třikrát zakoktala. A proto ze mě nikdy dobrej entrepreneur nebude, to je jasný.

Entrepreneur, fancy výraz pro podnikatele, dnes můžete slýchat poměrně často, obzvlášť pokud jste si -zejména na sociálních sítích- všimli podobně fancy výrazu - start-up.

neušpinitelné tričko!

Jsem ohromný fanoušek pořadu Shark Tank a tajně miluju Marka Cubana a Roberta Herjaveca. Ještěže už jsem vdaná, nevěděla bych, kterého vybrat!:D


Podle popisu Shark Tank až tak moc zajímavě nezní. Jde jednoduše o "reality show" kde začínající podnikatelé, mající v rukávu super nápad, nastoupí před panel miliardářů a snaží se je přesvědčit, aby do jejich nápadů investovali. A já se od toho nemůžu odtrhnout! Miliony lítají, ty nejjednoduší nápady vydělávají nejvíc peněz a já si říkám, co sakra dělám se svým životem:D

No uznejte. Vymyslíte geniální houbičku na uklízení a hned jich prodáte za 18 milionů dolarů. Whaaat?




Umíte dělat parádní krevety a bam! do pár měsíců s pomocí investora z Shark Tank 3,5 milionu dolarů z prodeje!



Ale můžete mít i nápad, který pomáhá tak nějak víc. Například Ava The Elephant. Dávkovač dětské medicíny se z garážového businessu dostal do více než 10 zemí.



A tímto se dostávám trošku oklikou zpět na začátek. Letos na jaře jsme v rámci výuky pár epizod Shark Tank rozebírali (ano, v rámci výuky čučíme na youtube!) a následně si měli vyhledat vlastní projekt, který nás zaujal a připravit si "pitch" neboli představení projektu investorům a přesvědčit je, proč by právě do něj měli investovat.

Vzhledem k tomu, že naši vyučující skutečně působí jako investoři v Silicon Valley, snažila jsem se najít něco, co fakt zaujme. Zároveň ale nic moc složitého, protože tomu musí rozumět takový neumětel jako jsem já!:D

A pak jsem na to narazila. Něco nového, neokoukaného a jako pro mě dělaného. Neušpinitelná košile. Cože? Jop! Přesně tak! Konec kafe na prsou, kečupu na zápěstí a čokolády na břiše! 

The Unstainable shirt je projekt na kickstarteru - crowdfundingová platforma, kam lidé přidávají své nápady a pokud se Vám líbí, můžete na ně přispět a stát se tak tím ántreprenérem....skoro:-)



Takže vidíte, jak je to se mnou těžký. Mám dělat úkol do školy a místo toho utrácím. I když tady to šlo ruku v ruce. Těším se na září, kdy by na mě ve schránce měla čekat neušpinitelná košile spolu s neušpinitelným tričkem. Protože když už, tak už!


Ostatně kickstarter je vůbec nebezpečná věc. Je tam tolik cool produktů. Až jednou budu mít ty miliony z mezinárodního pojídání dortíků budu investovat o sto šest. 

Například do bot, u kterých si můžete na podrážku nechat vyrazit libovolný text a obrázek. Něco chytrého...nebo taky ne:-)




Nebo bych podpořila chytrou láhev na pití, která přenáší do vašeho telefonu data o tom, kolik Vám toho zbývá ještě ten den vypít. Kamarádky mi začaly přezdíval Carolina the Camel, protože nikdy nepiju:D
https://www.kickstarter.com/projects/582920317/hidrateme-smart-water-bottle?ref=category


Pomohla bych 5 dětem k tomuto super cool kolečkovému křeslu, se kterým budou moci vyrazit na halloween!
https://www.kickstarter.com/projects/magicwheelchair/the-magic-wheelchair?ref=recommended

A nebo bych přispěla na vytvoření dokumentu o válečných veteránech trpících posttraumatickou stresovou poruchou.
https://www.kickstarter.com/projects/1988191387/resurface-0?ref=recommended



A aby toho nebylo málo! (Čtete to pořád vůbec ještě?) I u nás funguje něco podobného. Ať už přes https://www.hithit.com/cs/home tak přes https://www.startovac.cz/, kde před pár dny rozběhla svou kampaň DVTV, která mě ohromně baví a cítila jsem povinnost jim trošku poslat. Podpořit můžete ale i mraky dalších projektů. Nedávno úspěšně ukončila svou kampaň i odvážná Dominika na cestě, která ve svém mladém věku momentálně brázdí na motorce Austrálii a chystá se do Asie! Sledovat ji můžete i na FB zde.


A tím jsem Vám pro dnešek myslím předala víc než dost prokrastinačních podnětů:D 


Mějte se krásně!
K.