Monday, June 1, 2015

24 hodin v Paříži - kde se najíst, kde se vyspat a pár historek navíc!

Ahoj všem!

minulý týden jsem se ocitla na 24 hodin v Paříži. Výlet to byl dost podnícen okolnostmi a to bych nebyla já, aby se k tomu nevázala nějaká ta historka...nebo dvě:-) 

Autobusová společnost Flixbus měla v květnu promo na jízdenky mezi Amsterdamem, Bruselem a Paříží za 1 Euro. Vzhledem k tomu, že jsem v neděli přilétala ze Stockholmu do Bruselu a v pondělí byl státní svátek, jala jsem se využít příjemné konstalace hvězd a koupila jsem jízdenku Amsterdam-Brusel-Paříž-Amsterdam za nekřesťanská 3 Eura!



Historka číslo jedna. V Bruselu si kupuji zpáteční jízdenku na vlak na Charleroi letiště, které je skoro hoďku jízdy od Bruselu. Ať to teda vezmu při jednom a pak se nezdržuji. Normálně bych místo vlaku zvolila pohodlnější flibco autobus, ale teď mi to časově nevycházelo a vlak byl nejschůdnější. Jaké je mé překvapení, když v neděli sedím ve vlaku, ukazuji průvodčímu zpáteční jízdenku a pan průvodčí mi říká, že to je sice zpáteční, ale na jeden den! Co prosím?! Ano, ano, to je jízdenka, která je platná jen jeden den....kdo sakra jezdí tam a zpět z letiště v jeden den?! Takže pěkně + 16 EUR za (druhou) jízdenku. To mi to pěkně začalo. Ani slzička pana průvodčího neobměkčila, když jsem se mu svou lámanou francouzštinoangličtinou snažila vysvětlit, že jsem na ten lístek ale přeci jela jen jednou! Vždyť přece vidí, že nejsem žádnej černejpasažér a že šlo jednoduše o nedorozumění!:-)

Historka číslo dvě. O pár hodin později nasedám v 6 večer na autobus směr Paříž. Cesta trvá přibližně 4 hodiny a bus je dle popisu na webu vybaven zásuvkami a wifi. Takže mám naplánováno, že po cestě dodělám prezentaci do školy, která se má odevzdat ten den do půlnoci. Jaké je mé překvapení, když nalezu do autobusu a nejsou nejen zásuvky, ale hlavně není wifi :D Zatímco čekáme na parkovišti na ostatní cestující, tak se připojuji na síť vedlejšího hotelu a zběsile se snažím otevřít co nejvíc oken s relevantními články k tématu prezentace :D Píšu kamarádce, která mi taky posílá nějaké materiály a já se modlím, že budu schopná z toho něco vykoumat. 

Asi takhle:D


Je to oficiální. Bez googlu prostě není možné dělat domácí úkoly:D Jak se to dělalo v dřívějších dobách je mi záhadou. 

Autobus má samozřejmě zpoždění. Místo v 10 přijíždíme v 11. Můj laptop se před hodinou vybil. Vyskakuji z autobusu do protějšího obchoďáku a hledám zásuvku. ANI JEDNA! V třípatrovém obchoďáku není jediná zásuvka. Come on, Paris!!! 

A tak smířená s tím, že nestihnu deadline nasedám na metro a jedu do hostelu. Už se ani nedívám na hodinky, protože se mi z toho chce zvracet :D Nadávám si, že jsem pitomá a nevysedla jsem z toho autobusu v okamžiku, kdy jsem zjistila, že tam není wifi. Takhle se chovají zodpovědné studentky?! 

S jazykem na vestě přibíhám do hotelu, je za deset dvanáct. Musím dokončit poslední "detaily", které bez googlu prostě nedávám a odevzdávám svou práci 10 minut po termínu. Ještě že to není přes odevzdávárny jako na MUNI, kde má člověk po půlnoci prostě smůlu, a posíláme to na email vyučujícímu. Do jednoho emailu nacpu vysvětlení a milion "sorry" a modlím se, že mi to zpoždění odpustí.

----

Ale zpátky k Paříži. Ať není článek dlouhý, dnes mám pro Vás skromný počet tipů na jídlo a na ubytko a zbytek si dáme příště:-)

9-11 Place du Colonel Fabien - 10. arrondisement
Metro č. 2 - Colonel Fabien

Mládežnický - cool -hipsterský hostel na stanici metra č.2 - Colonel Fabien. Za postel v "dormitory" jsem platila 30 EUR za noc, což je hodně, ale na Paříž to je pořád celkem málo. Pokud jste aspoň ve dvou, určitě se vyplatí omrknout airbnb. V jednom je toto suma, se kterou se musí plus mínus počítat, pokud nechcete bydlet na kraji města nebo v pochybné části města. Pokoje jsou parádně čistě. Náš pokoj měl pro těch 8 lidí svou koupelnu a záchod, plus byla také koupelna a záchod na patře. Vše nové, čisté,  moderní, vypucované, fakt bez výhrad. Je možné si za cca 6 EUR připlatit snídani, ale to mi zrovna v Paříži přijde škoda:-) V hostelu je obrovská společenská místnost, kde si můžete zahrát pingpong, stolní hry, číst si nebo se jednoduše socializovat. Recepce běží 24/7 a pánové recepční byli ohromně milí a ochotní, což v Paříži taky není úplně běžné:D V pokojích máte zamykatelné úložné prostory, tak si nezapomeňte zámeček!

Snídaně

10 rue de la Grange aux Belles

Příjemná kavárnička pár minut chůze od hostelu Generator. Dělají naprosto vynikající kávu a údajně odsud budete vycházet s větším sex-appealem:-) Při mé návštěvě byli za barem dva francouzi, ale z osazenstva nemluvil francouzsky nikdo, takže evidentně to tam přitahuje cizince. Dala jsem si typickou francouzskou snídani....scones:D Byli jen s máslem a džemem (a to já tak ráda clotted cream!) ale i tak byly vynikající! Kávu Vám na přání udělají s sebou. Nicméně i pokud si na snídani sednete vevnitř, objednává se na baru....tak ať víte a nesedíte tam jako já 10 minut než zjistíte, jak to chodí:D Ať už si dáte cokoli, vejdete se s klidem do 8 Eur.




Oběd

11 Rue Bernard Palissy

Podnik ve čtvrti Saint-Germain, kousek od legendární kavárny Les Deux Magots, nabízí snídaně a brunche na sto způsobů. A já miluju jíst snídani k obědu. A k večeři...a vlastně ke všemu:D Zde, jak název napovídá, najdete různá jídla z vajec, ale v menu si můžete vybrat i z palačinek a salátů. Ve špičce je tam narváno, takže se Vám může stát, že si na místo chvilku počkáte. Ostatně i já jsem si asi 15 minut počkala a po celou dobu mé přítomnosti byla u dveří fronta a s každým usazeným v podniku přišel nový člověk do fronty. 

V Eggs&Co musím vyzvednout obsluhu. Pořádně jsem nevěděla co chci, protože jsem chtěla mix sladkého a slaného, tak mi pan majitel(?) upravil jedno brunch menu v lístku, kdy mi zaměnil salát za palačinky. Asi třikrát se přišel ujistit, jestli je vše v pořádku a když si všimnul, že jsem si palačinku nechala až na konec, tak se ptal, jestli ji nechci ohřát znovu, že mi už určitě musela vystydnout :D Vyprávěl mi také, že jeho rodiče údajně emigrovali z Československa, ale že se u nich doma Česky nikdy nemluvilo....ale kdo ví, co je na tom pravdy, možná kecal:-) Každopádně mě nechal nabít si za barem telefon a ochotně se fotil se skupinkou asijských turistů. Palec nahoru!

Full brunch menu vyjde na 25 Eur, ale s klidem se z toho dle mého názoru nají dva lidé. A já to spráskla sama :D


Makrónky

Pierre Herme
Byla jsem v 18 rue Sainte-Croix-de-la-Bretonnerie

O makrónkách chystám samostatný článek, takže chcete-li porovnání, dejte mi chvilku času:-) Tentokrát jsem zašla do Pierre Herme, který měl jako jeden z mála ve státní svátek otevřeno. PH nabízí dost neobvyklé chutě makrónek. Řekla bych, že už to jsou možná spíš makronky pro pokročilé v momentě, kdy Vás vanilka nebo salted caramel už jednoduše nudí. Nebuďte proto překvapení, když v názvech makronek uvidíte věci jako olivový olej, růžové plátky nebo třeba liči. 

Musím říct, že mě trošku zklamalo, že do boxu, do kterého se evidentně vejde 8 makrónek, jich dostanete jen sedm, ale co už. Krabička je super suvenýr a už jsem do ní přeskládala všechny své rtěnky. Jak už to tak bývá, je to poměrně drahá legrace - 7 makronků s upomínkovou krabičkou vyjde na 18 EUR. Pff!





A to je pro dnešek vše! Příště bych Vám ráda ukázala, co se za těch 24 hodin dá - mimo paniku, hledání zásuvek a cpaní se - stihnout:-)

Mějte se krásně!
K.