Thursday, April 2, 2015

Snídaňové problémy chronického spáče

Ahoj všem!

miluju snídaně. Vůni rozpečeného pečiva, teplé kávy, nejlépe když mi to někdo donese rovnou pod nos. Bohužel má spavost je silnější než má láska k jídlu (a to je málo co!) a proto se mi dlouhodobě ve všední dny nedaří moc dobře snídat. Jakmile musím vstávat před sedmou, tak prostě nejsem schopná vykopat se včas na přípravu snídaně.



Abych Vám mé dilema přiblížila, tak večer při nařizování budíku to vypadá asi takto.

"Tak, zítra vstanu a konečně si udělám snídani. Mám tam kaši, mandlové mléko, džus, ovoce, to bude dobrota..."

––––––

6:00 Budík - automaticky mačkám SNOOZE
6:10 Budík - mačkám SNOOZE, ještě chvilku....
6:40 - COŽE! Před chvílí bylo 6:10!!!
6:40-6:50 - stihnu se obléknout, namalovat a vyčistit si zuby a mažu na vlak.




A takhle je to každé ráno. Většinou vlak ještě dobíhám, takže není čas kupovat snídani ani na nádraží a na přestup z vlaku do autobusu mám pak asi 3 minuty, případně přesedám na kolo (už mám x týdnů píchlé kolo a netuším, jak ho dostat z práce do opravny:D)  takže taky nic kupovat nestíhám, Přijedu do kanceláře hladová a čekám do 11 než otevřou kantýnu, kde je beztak kulový. Občas, když to fakt nejde vydržet, tak si koupím v automatu wafli. Ostuda. 

Nicméně jsem před pár měsíci objevila tzv. overnight oats - máčené vločky. Ty se v klidu připraví večer a přes noc se máčí, tudíž je ráno člověk popadne, hodí do kabelky a může vyrazit. Sníst se to dá i ve vlaku nebo u ranního načítání kompjůtrů a internetů. 



A z nějakého důvodu se mě to celkem drží. Netuším, proč nejsem schopná si ráno do tašky hodit jogurt a banán, ale skleničku s vločkama jo. (asi příliš hororových vzpomínek na učebnice obalené jogurtem a rozmačkaný banán v klávesnici notebooku). Večer si s tím v klidu vyhraju a ráno se na to pak vyloženě těším!

Nejde ani tak o recept, základem je (u mě) stejný poměr vloček a mléka a do toho už pak naházíte, co chcete.

Včerejší dobrota vypadala takto:
  • 1 hrnek vloček
  • 1 hrnek vanilkového sojového mléka
  • 1 lžíce chia semínek 
  • 2 malé banány
  • 1 žíce agáve sirupu 
  • 1 lžíce Lemon Curd
  • mango-kokos posypka


To vše nechám na lince, normálně venku a než jdu spát to šoupnu do lednice, odkud to ráno vyndám, hodím do kabelky a a jde se! Nočním máčením vločky změknou jako byste je vařili a máte luxusní snídani, kterou Vám budou ve vlaku všichni závidět! 











Ale samozřejmě ve fantazii se meze nekladou a naházejte tam co měl Albert Heijn v akci co dům dal:D

A jak jste na tom se snídaní vy? Vítězí u Vás spokojený žaludek nebo pár minut spánku navíc?:-)

Mějte se krásně!
K.