Wednesday, April 22, 2015

Foodtrucks v Bredě aneb jak mi ulítl knoflík od džín!

Ahoj všem!

před dvěma týdny mě kombinace nádherného počasí, vidina chutného jídla a odsouvání povinností dovedla do holandského města Breda, které je od mého současného domova jen čtvrt hodinky vlakem.

Eeterij op wielen, neboli jídlo na kolech, je putovní festival jídla, které dostáváte povětšinou z okýnek food trucks. Předělané dodávky, minibusy a náklaďáky, vystajlované dle nejposlednějších hipsterských standardů, ukrývají spoustu dobrot a já se snažila co nejvíc z nich za jedno odpoledne ochutnat. Přírůstek na váze zaručen!




Jako první jsem si dala čerstvý džus z červené řepy. Pařící sluníčko - v Holandsku unikát - mě celkem zaskočilo a tak jsem měla po cestě žízeň. Výborné, ale za 2,50 EUR celkem malé.





Nejdřív jsem si obešla celé parkoviště, kde byly foodtrucks zaparkovány s tím, že si vytvořím nějaký plán. Je potřeba na to mít systém, to není jen tak, takový důkladný ochutnávání! Ale jakmile jsem uviděla temaki/handrolls/kornouty/jak tomu chcete říkat, veškeré mé plány šly stranou. Ochutnala jsem je poprvé teprve loni, ale od té doby jsem si je skutečně zamilovala a v mém žebříčku stojí na vrcholu všech druhů sushi*. Dala jsem si kombinaci losos-avokádo a nebýt mi to blbý, dám si jich tak 5 a jedu přecpaná domů:D 

*V Brně dělají výborné v Letmu, úplně nahoře




Předkrm mám za sebou, je tak logicky čas na dezert...ano, nejedná se o chybu. Víte jak, hlavní jídlo vždycky počká. Nehledě na to, že takhle si zajistíte, že ten dezert se do Vás vždycky vejde a nebudete ho muset oželet, protože jste po hlavním jídle přecpaní k prasknutí. Bohužel dezertům se na tomto festivalu moc neholdovalo a vlastě jediný sladký stánek byl tento. 

Geniální nápad "Cake in a cup". Taková blbost. Ale praktická! Když člověk pochoduje po festivalu, kde není šance si nikam sednout (moc lidí, moc moc lidí!), dort se jí blbě, když s ním musíte stát. Někdo ho tak jednoduše nadrolil do kelímku, zalil ho jogurtem a čerstvým ovocem a voilá! Dobrota je na světe. Výborný, výborný, fakt! V jednoduchosti je občas krása. I u jídla:-) 



Přichází čas na hlavní chod.

Miluji mušle. Opět jedna z věcí, které jsem se dlouho vyhýbala, ale před dvěma lety jsem si na mé první pořádné mušle zašla v Antwerpách a od té doby je miluji. Nejlepší jsem měla bezpochyby v Londýně. Tyto byly ok. Jen ok. Nic, z čeho by si člověk sednul na zadek, ale neurazily. 



Je na čase opět zavlažovat! Moc se mi líbil už od pohledu Smaakbus, ale na kafe bylo fakt vedro. Ledová káva byla jediná přijatelná volba a ukázala se jako vynikající. 




Málem už mi ustřelil knoflík od džín, ale hecla jsem se a šla ještě na burger :D Jakmile mají na nějakém burger menu "pulled pork" tak neodolám. Ač nejsem moc masová (ohooo, to je ale překvapení!:D), tak občas mám na pořádný kus masa chuť. A libové, rozpadající se maso v BBQ omáčce mě rozhodně neurazí. Burger byl výborný, ale čemu jsem moc nerozumněla bylo, proč ho do papíru dávají masem dolů?!





Víc se do mě už skutečně nevešlo. 

Na celém festivalu byla parádní atmosféra. Možná to bylo i prvním nádherným jarním prosluněným víkendem, ale fakt nešlo se tam neprocházet s přiblblým úsměvem na tváři. Spousta prodejců byla se svými vozidly i cedulemi dost kreativní a člověku to ještě přidalo na úsměvu!









Food on wheels bude tento víkend také v Tilburgu a v červnu v Bergen op zoom (u belgických hranic). Pokud se v NL nacházíte, určitě si to nenechte ujít! 

Breda už má sice festival za sebou, ale rozhodně o tomto městečku neslyšíte na blogu naposledy. Je to ráj všech kavarenských povalečů! Přestože ji v turistických průvodcích pro Holandsko nejspíš nenajdete, máte-li cestu kolem, určitě se zastavte. Krásná katedrála, čistý městský park ideální pro piknik a co roh, to hipsterská kavárnička...ale o tom někdy příště!



Chodíte rádi na food akce? Kde se Vám líbilo nejvíc?
Mějte se krásně!
K.
------
FB foodies skupiny pro okolí Bredy: Goodies and Foodies